Kas ilusad kinnisvarafotod aitavad müügile kaasa?
Kinnisvaraäri on turg nagu iga teinegi. See tähendab, et üha enam tegevust liigub internetti. Sellisel turul on muidugi tihe konkurents, nii et müüja peab teiste seast silma paistma ja meelde jääma.
Kui internetiotsingu ajal leitud korterikuulutuse pildid ei ole ahvatlevad, paneb inimene suure tõenäosusega kuulutuse kinni ning uurib teisi variante.
Wall Street Journal on välja toonud, et ostuhuvilised vaatavad 60% ajast just pilte ning tekstile kulutatakse vaid 20% oma ajast. Investor Details veebileht ütleb, et 83% ostjate jaoks on pildid väga tähtsad.
Ilma pildita kuulutuste juures on ostja tähelepanu püüdmiseks paar sekundit, samas kui pildiga kuulutusel on aega 20 sekundit.
Internetis müüb ennekõike visuaal, mitte niivõrd tekst.
See, et kinnisvarakuulutus vajab fotosid, on ilmselge. Järgmine küsimus on aga see, millised need pildid olema peaksid ning kas telefoniga tehtud fotodest piisab. Öeldakse, et pildistamine ei ole raske – võib telefoni taskust välja võtta ja pildid valmis klõpsida.
Kuna mobiiltelefonide kaamerad on järjest rohkem arenenud, pakkudes rohkem konkurentsi ka fotokaameratele, tundub see suurepäärase lahendusena. Sellest hoolimata ei ole mobiiltelefonide kaamerad siiski veel nii võimsad, et fotokaamerad täiesti kõrvale jätta.
Tõeliselt hea foto räägib rohkemgi kui tuhat sõna. See on maht, mida ühes kuulutuses kirja kujul edasi anda ei õnnestu. Lugu rääkiva foto tegemiseks on vaja aga nii kinnisvara pildistamiseks sobivat tehnikat kui ka teadmisi.
Kuidas teha nii, et ruumi saab täies mahus pildile, ent seinad ja lagi on endiselt sirged?
Kas valgustus on piisav ning kuidas see jääb hiljem arvutis?
Mis nurga alt tasub pildistada?
Nende lihtsate küsimuste taga peitub rohkemgi, kui algul arvata võiks – kasutada on vaja statiivi ning rohkemgi veel.
Professionaalilt parem tulema kiirema ajaga
Olukorras, kus fotosid teeb inimene, kes pildistab niisama enda jaoks, võib selliste fotode tegemisele, millega rahul jäädakse, tublisti aega kuluda. Professionaalne fotograaf suudab töö teha kiiremini ja tõenäoliselt ka paremate tulemustega.
Müügikuulutuse piltide juures on oluline, et juba esimese pilgu järel suudaks potentsiaalne ostja ette kujutada, et ta võib seal elada. Hea kinnisvarafotograaf suudab piltidele selle vajaliku emotsiooni lisada. Selleks võib vaja minna nii ruumikujundust ümber sättimist kui ka omanike isiklike asjade ära koristamist. Ühest toast teise asjade ümber kolimine on tihtipeale soovituslik, et pildistatavast toast parimat ülevaadet anda.
Vajadusel saab asju ka juurde tuua, sest tühi maja või korter ei müü sugugi nii hästi.
Ilusate ja professionaalsete fotodega kinnisvara kogu müügiprotsess toimub tihtipeale kiiremini ja kõrgema hinnaga, kui piltidega kuulutuse puhul. See kehtib ka kinnisvarapakkumiste kohta, mis ei ole turu kallimal poolel.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et ilusad kinnisvarafotod aitavad kindlasti müügile kaasa. Kuigi kodu otsijad ja kuulutuste vaatajad alati ei tea, missugust kodu nad täpselt otsivad või mis neile pildi juures meeldib, siis sobiv tulevane kodu tuntakse ilusamatelt fotodelt kiiremini ära.