Tundmatud faktid tuntud asjade kohta
Mõnikord võib tulla üllatusena, kui vähe teame igapäevastest asjadest. Alati pole need teadmised küll hädavajalikud, ent sellegi poolest huvitavad. Piilume näiteks meelelahutumaailma.
Online kasiinode tundmatu maailm
Väga paljud mängud on meile nime järgi tuttavad ning teame ka seda, kuidas mida mängida. Samas on mingid faktid uudiseks ka kõige ustavamatele fännidele. Esimeseks näiteks on rubiku kuubik. Enamik teavad, mis asi see on ja suur osa on proovinud seda ise lahendada. Vähestele on aga teada, et rubiku kuubiku loojaks on arhitektuuri professor Erno Rubik. Praeguse kultusmänguasja algseks eesmärgiks oli näha, kas on võimalik luua disain, kus saab plokke liigutada ilma, et kogu struktuur kokku variseks. Ja kui praegu on rubiku kuubiku lahendamise maailmarekord 3,47 sekundit, kulus austatud professoril esimeseks lahenduseks ligi kuu aega!
Kõrvale ei jää ka online maailm. Üks edukamaid MMO mänge World of Warcraft aitas teadlastel mõista viiruste levikut ja inimeste käitumist epideemia ajal. Nimelt sattus mängu programmeerimisviga ning loits, mis pidanuks jääma ühele kinnisele alale, levis mujalegi ja asus tapma mängijate virtuaalseid tegelasi. Enne kui mängufirma suutis vea ära parandada, kogusid teadlased andmeid, mille abil sai loodud mudeleid, et aimdust päris maailma viiruste leviku kohta.
Teadlased on avastanud muudki positiivset. Näiteks on leitud, et laproskoopilisi operatsioone sooritavate arstide koordinatsioon paraneb, kui nad mängivad arvutimänge! Arvutimängude abil on võimalik arendada oma analüüsioskust ning loogilist mõtlemist. Viimase arengut toetavad ka kaardimängud, mida saab eriti mugavalt mängida mõne kiirkasiino veebilehel.
Seebiooperite omapärane ajalugu
Olenemata sellest, kas sa armastad või vihkad seebioopereid, ei kao need kuhugi. Kas tead aga kust on pärit seebiooperite nimi? Seebiooperid olid algul raadios kõlavad kuuldemängud. Lihtne süžee tähendas, et neid on kerge jälgida ja hakati tõmbama paralleele ooperiga. Sealt tulebki nimetuse üks pool. Nime esimene pool on seotud reklaamidega. Seebitootjad ja pesupulbrifirmad ostsid kuuldemängu vahele reklaami ja oligi nimi sündinud.
Seebiooperid eristuvad teistest seriaalidest veel nii mõnegi näitaja poolest. Kui tänapäeval oleme harjunud seriaalidega, kus vähesed jõuavad 10. hooajast kaugemale, siis seebiooperite maailmas on pikaealisus pigem reegliks kui erandiks. Rekordiks on 57 aastat ja 15 762 episoodi. Silma paistab ka visuaalne pool. Põhjus peitub minevikus, kui seebioopereid lindistati madalama kvaliteedi ja väiksema eelarvega. Näiteks valgustati korraga kogu võtteplatsi. See tähendas, et võte võis olla pikem ning näitlejad rahulikumalt ringi liikuda. Ja kuigi eelarved ja kvaliteet on märkimisväärselt paranenud, on lõpptulemus taotluslik, et seebiooper erineks teistest seriaalidest.
Praeguse hiiglase tagasihoidlik algus
Mängude ning teleekraani poolt pakutava meelelahutuse juurest tagasi internetti pöördudes ei saa üle ega ümber Youtube’st. Kuigi internetti on tekkinud teisigi videokeskkondi, ei ole suutnud ükski Youtube’le tõsist konkurentsi pakkuda.
Youtube asutajad teadsid üksteist varasemast, töötades koos ühe teise veebilehekülje kallal – PayPal! Ühel hetkel võtsid nad ette uue projekti, millest hiljem kujunes Youtube. Mis sai täpsemalt käivitajaks, ei ole selge. Ühe allika järgi on selleks Janet Jacksoni kuulus rinnapaljastus, mille videosid ei õnnestunud internetist leida. Teise kuulujutu järgi on põhjuseks see, kui asutajad Hurley ja Chen ei saanud jagada videot, kuna see oli e-mailiga saatmise jaoks liiga suur.
Igal juhul sai 2005. aastal veebikeskkonnale alus pandud ning tagasiteed enam polnud Esimese video laadis üles üks asutajatest Steven Chen ning see kandis lihtsat pealkirja: „Mina loomaaias“. Esimene video aga, mis jõudis miljoni vaatamiseni, oli Nike reklaam „Touch of Gold“ jalgpallitähe Ronaldinhoga, esimesena miljardi vaatamiseni „Gangman Style“ muusikavideo.